Znaczenie szkolenia nauczycieli i tworzenia odpowiedniej infrastruktury w szkole dla wdrażania platform cyfrowych w edukacji przeduniwersyteckiej

Flutura Dervishi, Asllan Vrapi

Streszczenie w języku polskim


W opracowaniu zbadano znaczenie stworzenia odpowiedniej infrastruktury z narzędziami cyfrowymi w szkole, a także odpowiedniego szkolenia z zakresu technologii informatycznych dla efektywnego wdrażania nowoczesnych platform cyfrowych w systemie przeduniwersyteckim. W badaniu skoncentrowano się na znaczeniu stworzenia odpowiedniej infrastruktury cyfrowej w szkole oraz efektywności kształcenia nauczycieli w zakresie technologii cyfrowych jako dwóch kluczowych czynnikach umożliwiających efektywność wdrażania platform cyfrowych w szkole dla rozwoju nauki online, w połączeniu lub nawet zdalnie, jak miało to miejsce w przypadku wykorzystania tych scenariuszy w okresie pandemii COVID-19 czy też wdrażania nowoczesnych platform cyfrowych do zarządzania jakością edukacji przeduniwersyteckiej, nawiązując do platformy SMIP. Celem było zbadanie roli, jaką te dwa kluczowe czynniki odgrywają w skuteczności reform cyfrowych w edukacji przeduniwersyteckiej.


Słowa kluczowe


SMIP; platforma cyfrowa; wdrożenie; szkolenia; infrastruktura cyfrowa

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


Benson, A. (2002). Using Online Learning to Meet Workforce Demand: A Case Study of Stakeholder Inflence. Quarterly Review of Distance Education, 3(4), 443−452.

Bilali, O. (n.d.). Mësimdhënia dhe tënxënitnë teknologji. GEER.

Carroll, A., Forlin, C., Jobling, A. (2003). The Impact of Teacher Training in Special Education on the Attitudes of Australian Preservice General Educators towards people with Disabilities. Teacher Education Quarterly, 30(3), 65−79.

Integrimi i Teknologjisë së Informacionit dhe Komunikimit në Edukim në Shqipëri. (n.d.). https://altri.al/wp-content/uploads/2018/05/Studimi-e-learning-shqip.pdf (access: 12.03.2022).

Udhëzim nr. 16, datë 28.07.2021 “për organizimin dhe funksionimin e sistemit të zhvillimit të vazhdueshëm profesional të punonjësve arsimorë”.

Williams, L.L. (2000). Student Absenteeism and Truancy. Technologies and Interventions to Reduce Chronic Problems among School-Age. Journal of Children, 7, 23−34.

www1: https://maturashteterore.com/2020/05/01/akademi-al-platforme-online-per-mesimdhenie-falas-per-nxenesit-e-te-gjitha-klasave/ (access: 12.03.2022).

www2: https://smip.al/login (access: 12.03.2022).




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/pe.2022.6.171-181
Data publikacji: 2022-11-04 07:44:29
Data złożenia artykułu: 2022-06-05 22:10:55


Statystyki


Widoczność abstraktów - 757
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (English) - 346

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2022 Flutura Dervishi

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.