Numer | Tytuł | |
Vol 3 (2018) | Między bilingwizmem a intertekstualnością (cudze słowo jako podtekst). Od Bierdiajewa do Gazdanowa | Streszczenie w języku polskim PDF (Русский) |
Maria Cymborska-Leboda | ||
Vol 2 (2017) | Miłość po „zmierzchu paradygmatu” – kilka słów o afektach i romantyzmie w Hanemannie Stefana Chwina | Streszczenie w języku polskim PDF |
Patrycja Malicka | ||
Vol 5 (2020) | Mnemosyne w muzeum i w szkole | Streszczenie w języku polskim PDF |
Marta Rusek | ||
Vol 8 (2023) | Modne covidowe słowa w języku ludzi młodych | Streszczenie w języku polskim PDF |
Agnieszka Wlazły | ||
Vol 8 (2023) | Motyw samotności we współczesnej literaturze dziecięco-młodzieżowej poświęconej migracjom zarobkowym | Streszczenie w języku polskim PDF |
Justyna Zając | ||
Vol 8 (2023) | Motyw starości w prozie Sylwii Chutnik | Streszczenie w języku polskim PDF |
Dariusz Piechota | ||
Vol 6 (2021) | Możliwości terapeutyczne literatury dla dzieci i młodzieży w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych | Streszczenie w języku polskim PDF |
Dorota Karkut | ||
Vol 5 (2020) | Multimedialny moduł tematyczny (MMT), czyli o głośnym czytaniu jako aksjologicznej edukacji na lekcjach polskiego w szkole średniej | Streszczenie w języku polskim PDF |
Elżbieta Kotarba | ||
Vol 6 (2021) | Multiplikowanie adresata utworów intencjonalnie skierowanych do młodego odbiorcy – szansa czy zagrożenie? W kontekście książki Hanny Dymel-Trzebiatowskiej „Filozoficzne i translatoryczne wędrówki po Dolinie Muminków” (2019) | Streszczenie w języku polskim PDF |
Dorota Michułka | ||
Vol 5 (2020) | Myślenie w systemie poznawczym i w świecie wartości. O powinnościach dydaktyki w dobie neuronauki | Streszczenie w języku polskim PDF |
Aneta Grodecka | ||
Vol 1 (2016) | Nauczanie oparte o wymagania kompetencyjne w naukach o komunikacji i jej zaburzeniach: propozycja nowego programu studiów | Streszczenie w języku polskim PDF (English) |
Haydée F. Wertzner, Fernanda Dreux M. Fernandes | ||
Vol 2 (2017) | Nazwy uczuć w nauczaniu języka francuskiego jako obcego. Badanie określeń intensywności uczuć w kolokacjach | Streszczenie w języku polskim PDF (English) |
Cristelle Cavalla | ||
Vol 6 (2021) | Nie od razu Paryż zbudowano… Trójwymiarowe puzzle i klocki architektoniczne jako uniwersalne narzędzie wspierające proces wychowania estetycznego | Streszczenie w języku polskim PDF |
Marta Kasprzak | ||
Vol 7 (2022) | Niemieckie przyimki w skalowaniu prototypowym. „Nietradycyjna” klasyfikacja z implikacjami dydaktycznymi | Streszczenie w języku polskim PDF (Deutsch) |
Patrizio Malloggi | ||
Vol 5 (2020) | Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie | Streszczenie w języku polskim PDF |
Ewa Ogłoza | ||
Vol 8 (2023) | O dydaktyce i pożytkach płynących z pewnej niebezpiecznej sprawności | Streszczenie w języku polskim PDF |
Maria Kwiatkowska-Ratajczak | ||
Vol 3 (2018) | O etyce komunikacji. Sprawozdanie z konferencji | Szczegóły PDF |
Robert Litwiński | ||
Vol 4 (2019) | O kształtowaniu umiejętności wartościowania nie tylko w procesie edukacji polonistycznej | Streszczenie w języku polskim PDF |
Barbara Myrdzik | ||
Vol 4 (2019) | O lekturze intuicyjnej w dobie neuronauki | Streszczenie w języku polskim PDF |
Aneta Grodecka | ||
Vol 2 (2017) | O niektórych konsekwencjach zwrotu afektywnego w badaniach kulturowych | Streszczenie w języku polskim PDF |
Barbara Myrdzik | ||
Vol 8 (2023) | O niszczącej sile niewypowiedzianego w kilku współczesnych książkach dla młodzieży. Od pogłębionej refleksji do praktyki szkolnej | Streszczenie w języku polskim PDF |
Karolina Kwak | ||
Vol 5 (2020) | O potrzebie zachowań etycznych we współczesnej edukacji | Streszczenie w języku polskim PDF |
Małgorzata Karwatowska | ||
Vol 8 (2023) | O pożytkach badań posthumanistycznych dla dydaktyki polonistycznej | Streszczenie w języku polskim PDF |
Maciej Wróblewski | ||
Vol 6 (2021) | O sile emocjonalnej i emotywnej przekładu. Eksperyment translatorski | Streszczenie w języku polskim PDF |
Edyta Manasterska-Wiącek | ||
Vol 2 (2017) | O triadzie komunikacyjnej: wartościowanie – emocje – ekspresja | Streszczenie w języku polskim PDF |
Leszek Tymiakin | ||
76 - 100 z 188 elementów | << < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> |