|
Выпуск |
Название |
|
Том 9 (2024) |
Okruchy egzystencji na płótnie i na papierze. O spotkaniach z trzema obrazami Caravaggia oraz innych polonistycznych inspiracjach |
Аннотация
|
Karolina Kwak |
|
Том 9 (2024) |
O umieraniu ciała i obumieraniu ducha. „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” Mateusza Pakuły |
Аннотация
|
Paweł Sporek |
|
Том 8 (2023) |
Motyw samotności we współczesnej literaturze dziecięco-młodzieżowej poświęconej migracjom zarobkowym |
Аннотация
|
Justyna Zając |
|
Том 8 (2023) |
O pożytkach badań posthumanistycznych dla dydaktyki polonistycznej |
Аннотация
|
Maciej Wróblewski |
|
Том 8 (2023) |
Poeci i znawcy literatury. O edukacyjnych walorach dialogów Czesława Miłosza i Tomasa Venclovy oraz Tadeusza Różewicza i Karla Dedeciusa |
Аннотация
|
Danuta Łazarska |
|
Том 8 (2023) |
Co matematyka ma do zaoferowania humaniście? Słów kilka o matematyce i jej nauczaniu |
Аннотация
|
Tomasz Szarek |
|
Том 9 (2024) |
Woda i ziemia, czyli o tekstach Tomasa Venclovy i ich roli w kształceniu literacko-kulturowym uczniów liceum |
Аннотация
|
Danuta Łazarska |
|
Том 9 (2024) |
Przeciw zgodzie na Nieobecność, czyli o władzy literatury |
Аннотация
|
Grażyna B. Tomaszewska |
|
Том 2 (2017) |
Проблема передачи эмоций в переводах литературы для детей |
Аннотация
PDF
|
Edyta Manasterska-Wiącek |
|
Том 3 (2018) |
Literatura jako „głos Innego” w przestrzeni edukacyjnej |
Аннотация
|
Iwona Morawska |
|
Том 5 (2020) |
Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie |
Аннотация
|
Ewa Ogłoza |
|
Том 5 (2020) |
Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska |
Аннотация
|
Wioletta Żórawska |
|
Том 5 (2020) |
Exploring Intercultural Differences between East and West throughout Cultural Dimensions and Literature |
Аннотация
PDF (English)
|
Ivana Pondelíková (Styková) |
|
Том 6 (2021) |
Traumatyzować czy tabuizować? Narracje holokaustowe w literaturze dziecięcej |
Аннотация
|
Krzysztof Rybak |
|
Том 6 (2021) |
Klasyka literatury dziecięcej. Definicje – ideologie – koncepcje teoretyczne |
Аннотация
|
Maciej Skowera |
|
Том 6 (2021) |
Literatura jako nauka pomocnicza w nauczaniu geografii |
Аннотация
|
Ireneusz Gielata |
|
Том 6 (2021) |
Możliwości terapeutyczne literatury dla dzieci i młodzieży w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Аннотация
|
Dorota Karkut |
|
Том 6 (2021) |
Multiplikowanie adresata utworów intencjonalnie skierowanych do młodego odbiorcy – szansa czy zagrożenie? W kontekście książki Hanny Dymel-Trzebiatowskiej „Filozoficzne i translatoryczne wędrówki po Dolinie Muminków” (2019) |
Аннотация
|
Dorota Michułka |
|
Том 2 (2017) |
Emocje negatywne w przekładzie na podstawie Świerszcza za kominem Charlesa Dickensa i jego polskich tłumaczeń |
Аннотация
|
Anna Dybiec |
|
Том 6 (2021) |
Poezja po 1989 roku i jej konteksty w edukacji polonistycznej |
Аннотация
|
Elżbieta Mazur |
|
Том 7 (2022) |
L’expression des émotions par les animaux anthropomorphisés et par les humains en littérature de jeunesse : une étude comparative de quelques albums |
Аннотация
|
Anne-Marie Dionne |
|
Том 7 (2022) |
Wobec „Pana Tadeusza”. Z uczniowskiej recepcji |
Аннотация
|
Sandra Kaszubowska |
|
Том 6 (2021) |
Konstrukty wolności w literaturze dziecięcej na przykładzie twórczości Tiny Oziewicz |
Аннотация
|
Magdalena Kuczaba-Flisak |
|
1 - 23 из 23 результатов |
|