From Master-PhD Student Relationship to Scientific Cooperation
Abstract
The content of the article is an autobiographical recollection of several decades of cooperation with an outstanding scientist – Professor Mieczysław Łobocki. The purpose of the mosaic narrative is to enrich the knowledge about the academic fate of the student and the master, which evolved towards mutual cooperation. The text also contains copies of correspondence that has not been the subject of publication and analysis so far.
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Adamski F. (1971). Determinanty aktywności społecznej. Porównawcze Studium socjologiczne zbiorowości instruktorów ZHP, Warszawa.
Burska J., Jaskot K., Zürn M. (1972). Metodyka pracy z zespołem harcerskim. Warszawa.
Fietkiewicz O. (red.) (1988). Leksykon Harcerstwa. Warszawa.
Kozielecki J. (1980). Koncepcje psychologiczne człowieka, wydanie poprawione i rozszerzone, Warszawa.
Łobocki M. (1974). Wychowawcze problemy pracy i życia harcerzy, Lublin.
Łobocki M. (1985). Wychowanie w klasie szkolnej, Warszawa.
Łobocki M. (1993). Pedagogika wobec wartości, W: Kontestacje pedagogiczne, red. B. Śliwerski, Kraków, s. 125-135.
Łobocki M. (1994). Wstęp, W: Psychologia humanistyczna a wychowanie, red. M. Łobocki. Lublin.
Łobocki M. (2004a). Wybrane problemy wychowania (nadal aktualne), Lublin.
Łobocki M. (2004b). Teoria wychowania w zarysie, Kraków.
Muszyński H. (red.) (1984). Podstawy wychowania w ZHP, Bydgoszcz.
Rosin M. (1982). Poradnictwo wychowawcze w działalności Harcerskiej Poradni Programowo-Metodycznej „Impuls-Motywy”, Acta Universitas Wratislaviensis, No 662, s. 289-296.
Śliwerski B. (1979). Umiejętność poznawania. Wywiad z doc. Dr. hab. Mieczysławem Łobockim, „Motywy” nr 38, s. 4.
Śliwerski B. (1983). Spotkania w instruktorskim kręgu, Warszawa.
Śliwerski B. (1998). Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków.
Śliwerski B. (2009). Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia. Klasyfikacje. Badania, Kraków.
Śliwerski B. (2010). Teoretyczne i empiryczne podstawy samowychowania, Kraków.
Śliwerski B. (2013). Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu, Kraków.
Śliwerski B. (2016). Harcerstwo źródłem pedagogicznej pasji, Kraków.
Śliwerski B. (2017). Meblowanie szkolnej demokracji, Warszawa.
Śliwerski B. (2018). Pedagogia harcerskiego wychowania, Kraków.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2023.42.3.203-216
Date of publication: 2023-11-30 15:08:38
Date of submission: 2023-08-23 15:28:52
Statistics
Indicators
Copyright (c) 2023 Bogusław Śliwerski
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.