Opinions of students of Special Education concerning pedagogical internship

Agnieszka Maria Pawlak-Kindler

Abstract


The article presents results of studies conducted among female students of the special education at the Maria Curie Skłodowska University in Lublin. The research concerned the realisation of pedagogical practice valid for this specialization. The results were presented to headmasters and teachers (internship supervisors) during a meeting concerning increasing the quality of internship realised by the University. The aim was to develop common solutions and postulates which can effectively modify current activities in the field of the practical preparation of future special education teachers.


Keywords


pedagogical practice, teacher education, special education, Maria Curie Skłodowska University, studies

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 poz. 131) [pozyskano z: http://www.kn.uw.edu.pl/images/20120117_standardy_ksztalcenia_dla_nauczycieli. pdf].

Śliwerski B., 2012, Standardy kształcenia nauczycieli wyszły z cienia resortowych biurek, opublikowano: http://sliwerski-pedagog.blogspot.com/2012/01/standardy-

ksztacenia-nauczycieli-wyszy.html [dostęp: 28.01.2018].

Zubrzycka R., 2014, Praktyki studenckie na kierunku pedagogika specjalna UMCS w Lublinie w opinii opiekunów praktyk w placówkach kształcenia specjalnego. W: J. Bogucki, A. Bochniarz, A. Grabowiec (red.), Przez praktyki do praktyki: w stronę innowacyjności w kształceniu nauczycieli, cz. 3: Pedagogiczne przygotowanie przyszłych nauczycieli. Lublin, Wydawnictwo UMCS, 157–167.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2017.36.2.185
Date of publication: 2018-04-09 14:33:17
Date of submission: 2016-12-03 15:04:08


Statistics


Total abstract view - 910
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 1064

Indicators





Copyright (c) 2018 Agnieszka Maria Pawlak-Kindler

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.