Date of publication: 2023-11-30 15:08:38
Date of submission: 2023-05-31 11:53:21
Statistics
Indicators
Copyright (c) 2023 Agnieszka Dłużniewska, Kamil Kuracki
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Agnieszka Dłużniewska
ORCID iD Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Poland
Agnieszka Dłużniewska – doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie pedagogika, surdologopeda, afazjolog. Adiunkt w Zakładzie Surdopedagogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, surdologopeda w Dziennym Ośrodku Rehabilitacji Słuchu i Mowy w Płocku. Członek i badacz w międzynarodowej sieci badawczej Global Tales zainicjowanej przez Child Language Committee of the International Association for Communication Sciences and Disorders (IALP) w 2018.
Jest recenzentką w czasopiśmie Universal Journal of Educational Research, członkiem Polskiego Towarzystwa Językoznawstwa Kognitywnego i członkiem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Metody Fonogestów. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół szeroko rozumianej problematyki czytania i pisania począwszy od uwarunkowań nabywania tych umiejętności, przez aspekty związane z rolą samoregulacji, metapoznania i mechanizmów motywacyjnych w rozumieniu czytanych tekstów aż po przyczyny zaburzeń i poszukiwanie efektywnych strategii pracy z tekstem z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzi też badania dotyczące uwarunkowań rozwoju języka dzieci z uszkodzeniami słuchu i zaburzeniami w komunikowaniu się.
W praktyce zawodowej łączy zainteresowania naukowe z praktyką pracując z uczniami z zaburzeniami komunikacji językowej i trudnościami w czytaniu i pisaniu na wszystkich etapach edukacji oraz z osobami dorosłymi z afazją i uszkodzeniami słuchu.
Kamil Kuracki
ORCID iD Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Poland
Kamil Kuracki - doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, psycholog, pedagog specjalny, filolog polonista i kulturoznawca. Adiunkt w Katedrze Psychologicznych Podstaw Wychowania na Wydziale Nauk Pedagogicznych UKSW w Warszawie. Kierownik i wykonawca wielu projektów naukowych finansowanych m.in. przez NCN, MEiN oraz EFS. Członek International Literacy Association, International Dyslexia Association oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Jego zainteresowania naukowo-badawcze obejmują przede wszystkim problematykę rozwijania umiejętności językowych i czytelniczych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rodzicielskich uwarunkowań wczesnej inicjacji czytelniczej dzieci z trudnościami rozwojowymi, biblioterapii wychowawczej, a także wspomagania rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wspierania ich rodzin.
|
The PDF file you selected should load here if your Web browser has a PDF reader plug-in installed (for example, a recent version of Adobe Acrobat Reader).
If you would like more information about how to print, save, and work with PDFs, Highwire Press provides a helpful Frequently Asked Questions about PDFs.
Alternatively, you can download the PDF file directly to your computer, from where it can be opened using a PDF reader. To download the PDF, click the Download link above.