Search


 
Issue Title
 
Vol 42, No 3 (2023) Working in Kindergarten through the Eyes of Preschool Education Teachers – Motives for Choosing the Profession, Daily Experiences, Needs Abstract  PDF
Magdalena Bartoszewicz
 
Vol 42, No 3 (2023) Preparation of Foreign Language Graduates to Teach English for Specific Purposes at the Academic Level Abstract  PDF
Patrycja Małgorzata Linkiewicz
 
Vol 43, No 2 (2024) Typology of Early Childhood Education Teachers – Research Report Abstract  PDF (Język Polski)
Ewa Magdalena Sosnowska-Bielicz
 
Vol 43, No 2 (2024) The Early Education Teacher Facing the Issue of Thanatology Abstract  PDF
Anna Szkolak-Stępień
 
Vol 42, No 2 (2023) Motives for Choosing a Profession and Teachers’ Job Satisfaction Abstract  PDF (Język Polski)
Katarzyna Nowosad
 
Vol 42, No 4 (2023) Collaborative Learning with Students - the Relevance of Interpersonal Affordances in the Field of Assessment Abstract  PDF (Język Polski)
Zuzanna Zbróg
 
Vol 43, No 2 (2024) Parents and Teachers in the Process of Functional Assessment - on the Example of Adaptive Skills of Children and Adolescents with Hearing Impairment Abstract  PDF
Katarzyna Ita Bieńkowska, Ewa Zyśk
 
Vol 32 (2013) Higher Teacher Education Schools as a form of training visual arts education teachers for primary schools Abstract  PDF (Język Polski)
Anna Marta Żukowska
 
Vol 42, No 2 (2023) Neuroticism and Emotional Intelligence of Polish Teachers Abstract  PDF
Marta Izabela Sterlus, Ryszarda Ewa Bernacka
 
Vol 42, No 4 (2023) Forms of Education and the Teacher's Empowerment Abstract  PDF (Język Polski)
Małgorzata Kabat
 
Vol 41, No 2 (2022) Polish Teachers’ Stress, Well-Being and Mental Health During Covid-19 Emergency Remote Education – a Review of The Empirical Data Abstract  PDF
Jacek Pyżalski, Wiesław Poleszak
 
Vol 36, No 2 (2017) Reflexive approach in teaching students with visual impairment – selected theoretical issues Abstract  PDF (Język Polski)
Kornelia Czerwińska
 
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec Standard for personal educational education teacher – the teacher's perspective Abstract  PDF (Język Polski)
Ewa Magdalena Sosnowska-Bielicz
 
Vol 39, No 2 (2020): Człowiek – wartości – wychowanie, redakcja naukowa: Teresa Zubrzycka-Maciąg, Magdalena Barabas, Joanna Wrótniak Aggressive behaviour by students towards religious education teachers Abstract  PDF (Język Polski)
Magdalena Barabas
 
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec Determinants of directed professional development of teachers in kindergarten conditions Abstract  PDF (Język Polski)
Angelika Barczyk-Nessel
 
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec Media education of teachers in the context of William F. Ogburn’s concept of cultural delay Abstract  PDF (Język Polski)
Marta Wrońska
 
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec Gifted student in the reality of the polish school Abstract  PDF (Język Polski)
Agnieszka Bochniarz, Anna Grabowiec
 
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec Preparation of students and teachers of physical education to work with children with cancer Abstract  PDF (Język Polski)
Anna Bochenek, Monika Ewa Drogosiewicz, Katarzyna Sierpotowska
 
Vol 38, No 1 (2019): Kreatywność w sztuce i edukacji, redakcja naukowa: Anna Żukowska, Wojciech Bobrowicz Selected Aspects of Supporting the Creativity of First-Cycle Music School Students (in the Teachers’ Perspective) Abstract  PDF (Język Polski)
Damian Labiak
 
Vol 37, No 4 (2018) A TEACHER FACING A CHILD'S HARM Abstract  PDF (Język Polski)
Anna Grabowiec
 
Vol 37, No 4 (2018) Teacher role in engaging children during arts and technology classes at kindergarten: Outline of the problem Abstract  PDF (Język Polski)
Tymoteusz Ławecki, Ewa Maria Pasterniak-Kobyłecka
 
Vol 37, No 4 (2018) Values in the work of Montessori and traditional teacher. Comparative study. Abstract  PDF (Język Polski)
Karolina Anna Zoszak-Łoskot
 
Vol 37, No 1 (2018) Flexible Learning Space of the Child Abstract  PDF (Język Polski)
Jolanta Andrzejewska
 
Vol 36, No 4 (2017) Media-IT Competences in Prospective Teachers Abstract  PDF (Język Polski)
Wacław Strykowski, Justyna Strykowska-Nowakowska
 
Vol 39, No 2 (2020): Człowiek – wartości – wychowanie, redakcja naukowa: Teresa Zubrzycka-Maciąg, Magdalena Barabas, Joanna Wrótniak Educational and careful school function – challenges and threats Abstract  PDF (Język Polski)
Katarzyna Wołk
 
1 - 25 of 50 Items 1 2 > >> 

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"