Lublin w pracy pedagoga – zasoby miasta w działaniach edukacyjnych. Część 1. Muzea
Streszczenie w języku polskim
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Bougsiaa H., Kopciewicz L., 2016, Dzieci w kulturze mobilnej. Partycypacja, uczenie się i emancypacja pokolenia „cyfrowych tubylców”. „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, t. 19, nr 1 (73). Wrocław, Dolnośląska Szkoła Wyższa, 139–154.
Dział edukacji – historia, 2013. W: Muzeum Lubelskie w Lublinie – informacje ogólne, opublikowano: https://www.muzeumlubelskie.pl/Informacje_ogolne/Dzial_Edu-kacji_historia-1-690-82.html [dostęp: 21.06.2018].
Edukacja, 2013, opublikowano: https://www.muzeumlubelskie.pl/edukacja-4-22-22. html [dostęp: 21.06.2018].
Edukacja, 2019, opublikowano: http://skansen.lublin.pl/pl/edukacja/ [dostęp: 21.06.2018].
Hamer H., 1994, Klucz do efektywności nauczania: poradnik dla nauczycieli. Warszawa, Wydawnictwo Veda.
Kondrasiuk G. i in. (red.), 2012, „Kultura Enter” – Almanach. Koncepty miejskie 2008–2012. Lublin, Warsztaty Kultury, Centrum Kultury.
Kranz T. (red.), 2012, Wizyty edukacyjne w Państwowym Muzeum na Majdanku. Poradnik dla nauczycieli. Lublin, Państwowe Muzeum na Majdanku.
Krótko o Muzeum. W: Regionalne Muzeum Cebularza – z nami poznasz tradycję Lubelszczyzny, opublikowano: http://muzeumcebularza.com.pl/index.php/pl/ [dostęp: 06.07.2018].
Lekcje muzealne i wykłady, 2013. W: Muzeum Lubelskie w Lublinie. Oddział – Muzeum Martyrologii „Pod Zegarem”, opublikowano: https://www.muzeumlubelskie.pl/ Lekcje_muzealne-1-383-37.html [dostęp: 03.07.2018].
Lublin, 2018. W: Wikipedia. Wolna encyklopedia, opublikowano: https://pl.wikipedia. org/wiki/Lublin [dostęp: 20.06.2018].
Mendel M., 2016, Kultura edukacyjna miasta: czego uczy globalny urbanizm? „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 2(3), 79–96.
Misja. W: Regionalne Muzeum Cebularza – z nami poznasz tradycję Lubelszczyzny, opublikowano: http://muzeumcebularza.com.pl/index.php/pl/ct-menu-item-3 [dostęp: 06.07.2018].
Morbitzer J., brw, Ekspertyza dotycząca zmian w sposobie uczenia się osób urodzonych po 1990 r. (pokolenie C, pokolenie homo mediens) z uwzględnieniem rekomendacji dotyczących dostosowania metod i treści nauczania, w szczególności epodręczników, do potrzeb i sposobu uczenia się współczesnych uczniów oraz wyzwań wynikających z rozwoju technologii informacyjnych. Warszawa, Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Morbitzer J., 2012, O istocie medialności młodego pokolenia. „Neodidagmata”, nr 33/34. Poznań, Wydawnictwo UAM, 131–153.
Musiał E., 2016, Kreatywne nauczanie cyfrowych tubylców. „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Securitate et Educatione Civili” VI, 85–93.
Myrdzik B., 2015, Przestrzeń edukacyjna jako „wędrujące pojęcie”. W: M. Latoch-Zielińska, I. Morawska, M. Potent-Ambroziewicz (red.), Edukacja a nowe media. Lublin, Wydawnictwo UMCS, 13–23.
Muzeum. W: Słownik języka polskiego PWN, opublikowano: https://sjp.pwn.pl/slowniki/ muzeum.html [dostęp: 20.06.2018].
Nadolska-Styczyńska A., 2016, Nie tylko lekcje i oprowadzanie. Kilka uwag o polskiej edukacji muzealnej i sposobach jej badania. “Journal of Urban Ethnology”, nr 14, 95–111.
Oferta, 2019. W: Muzeum Wsi Lubelskiej, opublikowano: http://skansen.lublin.pl/pl/ edukacja/oferta/1-3/ [dostęp: 29.06.2018].
Oferta edukacyjna, 2013a. W: Muzeum Lubelskie w Lublinie. Oddział – Muzeum Historii Miasta Lublina, opublikowano: https://www.muzeumlubelskie.pl/Oferta_eduka-cyjna-4-152-35_152.html [dostęp: 27.06.2018].
Oferta edukacyjna, 2013b. W: Muzeum Lubelskie w Lublinie. Oddział – Muzeum Literackie w Lublinie. Filia – Muzeum Józefa Czechowicza, opublikowano: https://www. muzeumlubelskie.pl/Oferta_edukacyjna-4-51-36_51.html [dostęp: 30.06.2018].
Oferta edukacyjna, 2013c. W: Muzeum Lubelskie w Lublinie. Oddział – Muzeum Literackie w Lublinie. Filia – Muzeum Dworek Wincentego Pola, opublikowano: https://www.muzeumlubelskie.pl/OFERTA_EDUKACYJNA-1-330-38.html [dostęp: 29.06.2018].
Oferta edukacyjna. W: Majdanek. Miejsce pamięci i muzeum, opublikowano: http:// www.majdanek.eu/pl/education/oferta_edukacyjna/2 [dostęp: 04.07.2018].
O mieście, 2018, opublikowano: https://lublin.eu/lublin/o-miescie/ [dostęp: 20.06.2018].
Pater R., 2017, Edukacja muzealna – wychowanie do aktywnego uczestnictwa w kulturze. „Parezja – Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych”, nr 1(7), 74–92.
Pater R., 2013, Edukacja muzealna dla dzieci. Alternatywne przestrzenie. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce: Kwartalnik dla Nauczycieli”, nr 4(30), 56–76.
Pedagogika pamięci. W: Majdanek. Miejsce pamięci i muzeum, opublikowano: http:// www.majdanek.eu/pl/education/pedagogika_pamieci/1 [dostęp: 04.07.2018].
Peiper T., 1922, Miasto. Masa. Maszyna. „Zwrotnica”, nr 1, 23–31 [pozyskano z: http:// rcin.org.pl/Content/31751/WA248_31165_P-II-9_zwrotnica-o.pdf].
Pezda A., 2011, Koniec epoki kredy. Warszawa, Agora.
Pilarska J., 2017, Locus educandi: miasto jako przestrzeń nieformalnej edukacji międzykulturowej. „Pogranicze. Studia Społeczne”, t. XXX, 154–166.
Szymborska W., 1977, Muzeum. W: tejże, Poezje. Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.
Trempała E., 2011, Edukacja formalna (szkolna) i edukacja nieformalna (równoległa, nieszkolna, pozaszkolna). „Edukacja – Pedagogia – Pedagogika – Pedagogizm – Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, 95–104.
Wysok W. (red.), 2014, Edukacja pozaszkolna w Państwowym Muzeum na Majdanku. Jak przygotować, przeprowadzić i podsumować zajęcia dla uczniów. Lublin, Państwowe Muzeum na Majdanku.
Zduńczyk E., 2015, Człowiek w muzeum, czyli rzecz o wychowaniu, edukacji i rozrywce. „Fides et Ratio”, nr 1(32), 169–184.
Ustawa z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach, 1996. Dz.U., poz. 720.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2018.37.4.107-128
Data publikacji: 2019-04-29 11:27:59
Data złożenia artykułu: 2018-06-30 23:19:35
Statystyki
Wskaźniki
Prawa autorskie (c) 2019 Anna Bieganowska-Skóra
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.